sunnuntai 30. maaliskuuta 2014

Viikon ratsastelut ja pari uutta tuttavaa :)

Anteeksi etten ole päässyt pitkään aikaan kirjoittamaan mitään laadukasta postausta.
Olisi ollut paljonkin intoa kirjottaan, mutta kuvaajaa en ole saanut tallille kertaakaan.
Ajattelin nyt kuitenkin kertoa tämän viikon ratsasteluista:
Maanantaina mun oli tarkotus mennä Sepillä, mutta suunnitelmat muuttuivat kun Laura pyysi mua menemään Tessalla ja hyppäämään sillä, tottakai mä suostuin !
Kun olin lämpännyt Tessan aloin tulemaan ristikkoa, pikkuhiljaa estettä nostettiin ja korkeimmillaan se oli 70cm. Tessa oli muuten helppo tuoda esteelle mutta esteelle ohjaaminen ei ollut mitään hirveän helppoa. Laura kehui että olin kuulemma tosi tarkka siitä miten sen siihen esteelle tuon, niinhän mä yritän ollakin. Tessan hyppytyyli on tosi kiva ja nyt on jo vähän suunnitelmissa josko pääsisin sillä kisoihin!
Tiistaina menin liikuttamaan Jenniä ja se oli muuten ihan perus, mutta kun olin laukannut vasempaan kierrokseen ja vaihdoin suuntaa se näki jotain omia mörköjä ja kiidettiin pari kertaa aika lujaa koulun pihan toiseen päätyyn. Mutta saatiin sitten vietyä treeni loppuun ilman ongelmia kun Taika näytti ettei siellä ole mitään pelättävää. 
Torstaina menin taas Jennille ja Essi ajoi Amandalla kärryillä. Mä hyppäsin Jennillä ja se oli tosi kankee ratsastaa, estettä nostettiin pikku hiljaa ja korkeimmillaan oli 70cm, 80cm yritettiin kanssa mutta kielsi niin monta kertaa että laskettiin sitä. Yritin olla painostamasta sitä hyppäämään, mutta kielsi, kokeilin myös kunnolla viedä esteelle mutta ei, se ei hypännyt. Toki se oli jo ihan hiestä märkä joten se on varmaankin ihan ymmärrettävää. 
Perjantaina menin Tessalle ja ratsastettiin vain hevoset läpi koska niillä oli Lauantaina vapaapäivä, ettei sitten lihakset mene jumiin. Halusin koittaa Tessalla laukan vaihtoja kahdeksikolla ja ensimmäinen vaihto tuli hirveän ison pukin kanssa ja Tessa muutenkin vain kaahaili. Ehkä joskus toiste paremmalla onnella!
Tänään menin taas Tessalle ja treenattiin oikeen kunnolla ! Tessa oli oikeastaan tosi kiva ratsastaa! Laukassakaan ei aluksi hötkyillyt yhtään ! Aateltiin Katan kanssa että kokeillaan ratsastaa C-merkin kouluohjelma, ja täytyy sanoa että ei olis kyllä hyvin menny jos oltais oikeesti kisoissa oltu. Toki ilman toista hevosta kentällä olisi voinut mennä ihan hyvinkin, kyllä me se ohjelma mentiin läpi, ihan oikeissa askellajeissa, mutta rentous ja letkeys siitä puuttui koska Tessa oli niin reipas!
Tessan ratsastuksen jälkeen mua ja Kataa pyydettiin liikuttamaan Kukkaa (suomenhevos tamma) Ja Latea (3v. lämminveri ruuna). Tottakai me suostuttiin ja mä menin Kukalla ja Kata Latella. 
Kukka oli tosi kiva ratsastaa se oli sopivan herkkä ja eteenpäinpyrkivä, vaikka Fiia sanoi sitä reippaaksi ei se yhtä reipas ollut kuin Tessa ! Sitä oli ammattiratsuttaja käynyt ratsuttamassa eikä ollut saanut sitä pysähtymään tai peruuttamaan. Fiia oli musta ja Kukasta ylpeä kun mun kanssa se pysähtyi ja peruutti tosi helposti ja kulki kuulemma rentona ja nättinä !
Kata ei oikein saanut otetta Latella ratsastamisesta, kun on tottunut Sepin isoon raviin ja Laten ravi on semmosta tipsutusta ja kun se on muutenkin niin nuori ja vähän epävarma. Kata sanoi että kun mulla on enemmän kokemusta nuorista hevosista että menisinkö sillä, kun Kata meni vain käyntiä. Mä sitten ajattelin että mikäs siinä ja nousin Laten selkään. Voi että mä ihastuin, kuinka 3v lämppäri voikaan olla noin kiva ratsastaa, eihän se ihmeempiä osaa, mutta sitä oli jotenkin helppo ratsastaa. Kaikki askellajit menin vain läpi ja se riitti sille kun on niin nuori.
Fiia pyysi mua useamminkin menemään Kukalla ja Latella, mä tottakai sanoin että ilman muuta voin mennä ! 
Ja edessä olisikin huomenna taas Kukalla ratsastusta ! 
Toivottavasti joku jaksoi lukea näin pitkän ja kuvattoman tekstin !
Mun pitää anoa joku huomenna kuvaamaan !
Hei hei !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Anonyymien kommentointi on otettu taas käyttön, mutta mikäli anonyymit eivät osaa käyttäytyä, se poistetaan käytöstä uudelleen.